Szczerze to nie pamietam ops: Bo wymienialem ze 2 lata temu... Ale z tego co pamietam, to dalem ok. 100 zl wiecej niz za seryjne... Tylko, ze ja mialem ceny z hurtowni, w ktorej sie juz nie zaopatruje i naprawde nie jestem w stanie powiedziec dokladnie ile co kosztowalo :?
A ilu-biegowa masz skrzynie ?
IMHO sprzeglo z BAM nie podejdzie - to 6biegow i srednica sprzegla 240mm
Zreszta:
webcat.zf-trading.com - odpowiedz na wszystkie pytanie co podejdzie a co nie
Ja na twoim miejscu bral zwyklego Sachs-a pasujacego do Twojego auta, co najwyzej wykosztowal sie na pelen kit czyli tarcza+docisk (SACHS 3000 951 707)
Ten zestaw pasuje do RS-a i do 1.9 TDI 110 KM -> powinien wiec wytrzymac te ponad 300 nm
Zibi, możesz mieć racje, ja mam 5-cio biegową skrzynie i z tego co sie orientuje u mnie bedzie nie 240 a 228mm... QBA mówił że ma takie u siebie (Octavka ten sam rok, ten sam silnik), czekam na jego wypowiedź w temacie.
Zamieszczone przez Zibi
webcat.zf-trading.com - odpowiedz na wszystkie pytanie co podejdzie a co nie
Zauważyłem że kolega podaje od czasu do czasu bardzo ciekawe stronki obcojęzyczne o szeroko pojętej tematyce motoryzacyjnej, może by tak zrobić jakiś spis tych ciekawszych i wrzucić na forum?
[ Dodano: Nie 28 Sty, 07 11:28 ]
Sprawdzałem w e-katalogu Inter Cars, SACHS 3000 951 707, kompletne sprzegło, pasuje do 1.8T (150) jak i do 1.8T (180) RS... I takie zapewne jutro zamówie
cieq, a jakie miałeś dotychczas ? 220 mm czy 225 mm ?
Sprawdź wg ETKi, najpierw stosowano 220 mm i to dostaniesz wszędzie, producenci do wyboru :wink:
Później było przejście na 225 mmm i to swego czasu musiałem kupić w ASO VW ( jako Audi A3). Produkt LUK-a ale bez numeru tej firmy . Tylko nr VAG. LUK w swoim katalogu nawet go nie wymieniał, pewnie to wynik jakiejs umowy z VW.
Kupowałem regenerowane (austausch), docisk z nową tarczą dociskową, ceny wysokie w porównaniu z 220 mm, cena tarczy sprzęgłowej wyższa od docisku.
Jedno i drugie w cenie ca 470 zł każde.
Różne katalogi podają różne dziwne zestawienia (np. tarcza sprzęgłowa 228 mm z dociskiem 220 mm), nie chciałem sprawdzać doświadczalnie co z tego da się zamontować fizycznie a auto stało w warsztacie z wyjętą skrzynią, więc poszedłem w oryginał.
Tarczę sprzęgłową mógłbyś ewentualnie (zależy od jej stanu) regenerować przez zamontowanie nowych okładzin.
QBA mówił że ma takie u siebie (Octavka ten sam rok, ten sam silnik), czekam na jego wypowiedź w temacie.
No te co ja mam to jest wiekszej srednicy. No tylka watpie, zeby 240mm weszlo, moze poprostu z TT180 wsadzili... Niepamietam juz :? Chociaz jak masz mozliwosc, to sprawdz, czy bedzie pasowac, bo ja jestem pewnien, ze mam od TT225.
RomanS, mając dotychczas 220mm czy 225 tak jak pisałeś, nie wsadzę tego zestawu z 228m? 8mm więcej i nie zmieści się w obudowie? (SACHS 3000 951 707) Według Inter Cars powinno pasować. To ważne bo dziś bede zamawiał.
RomanS, mając dotychczas 220mm czy 225 tak jak pisałeś, nie wsadzę tego zestawu z 228m? 8mm więcej i nie zmieści się w obudowie? (SACHS 3000 951 707) Według Inter Cars powinno pasować. To ważne bo dziś bede zamawiał.
No właśnie tego nie próbowałem, więc nie wiem :roll:
Wielu sprzedawców mi chciało coś sprzedać i mówili, że powinno pasować. A ja miałem na kole dwumasowym ślad po tarczy sprzęgłowej 225, ale gładki, bez potrzeby szlifowania. Zarżnięte miałem docisk i tarczę sprzęgłową od strony docisku.
Nie miałem możliwości aby położyć np. 10 sprzęgieł w rządku i próbować, które da się zamontować. Auto stało z wyjętą skrzynią i trzeba było coś robic.
Miałem wiele propozycji, że ktoś mi zmontuje zestaw, który będzie z sobą grał. A ja nie chciałem mieć dziwoląga, bo przy ewentualnym jego padnięciu miałbym do wymiany komplet; tarcza, docisk, łożysko i koło dwumasowe.
cieq, a Ty wiesz co Ci padło ? Może sama tarcza ? Dla mnie demontaż to jakby punkt wyjścia. Tarcze i łożysko wyciskowe - wymiana standardowo, a docisk i koło dwumasowe - w zależności od tego co się okaże po demontażu.
Poza tym nie byłem pewien, czy nawet jeśli geometrycznie będzie pasować to jaka jest siła sprężyny docisku ?
Valeo ma w ofercie jakiś kit co podobno stanowi duuużo tańszy od asoskiego zamiennik zestawu dwumasa + sprzegło. Nawet w prasie moto reklamy widziałem
ale nia mam pojecia o co chodzi tak naprawdę
Dokładnie, demontaż jest punktem wyjścia. Samochód stoi w ASO, czekam na telefon od znajomego kierownika co dokładnie padło.
Prawie 140 tys km, myśle że na sprzęgło już czas. Mam fajny rabacik w Inter Carsie także jak przyjdzie wymienić to biore komplecik od SACHS'a (tarczka+docisk+sprzęgło). Gorzej jak "jebło" koło dwumasowe - koszt ori w ASO ok 3000zł :?
Nadal pozostaje pytanie - 220mm jest, czy wejdzie 228?
[ Dodano: Pon 29 Sty, 07 13:55 ]
Pierwszy raz miałem okazję skorzystać ze Skoda Assistance, fajna sprawa k
[ Dodano: Pon 29 Sty, 07 15:19 ]
I wszystko jasne. Docisk rozleciał się na kawałki. Zamówiony nowy komplet - SACHS 3000 951 005. I jeszcze jedno - jest 220m na 200%, nie wiem QBA jak u Ciebie wieksze zmieściło się w obudowie (do TT 180 jest 228mm i 240mm w TT 225).
[ Dodano: Wto 30 Sty, 07 13:14 ]
Fotki poglądowe (sorry za jakość, Nokia 6230i):
chłopaki u mnie właśnie coś się dzieje dziwnego tzn dzisiaj właśnie to sie stało, a chodzi dokładnie chyba o sprzęgło mam takie coś że muszę dwa razy sprzęgło wcisnąć aby bieg wrzucić. Co wy o tym sądzicie ?? jeszcze jedno jade normalnie po trasie na wyższych obrotach i nie ma opcji aby wrzucić bieg nawet jak dwa razy sprzęgło wcisnę muszę chwilę po czekać aż obroty spadną i wejdą biegi silnik 1.8T benzyna Aha tam jest w ogóle koło dwumasowe przy tych silnikach ?? a przebieg to u mnie na liczniku to 350tyś prawdopodobnie nie kręcony tylko prawdziwy przebieg rok 2000
Komentarz